Nieuwe (mede-)eigenaar Inspirezzo

Ons bedrijf Inspirezzo is op zoek naar een nieuwe partner

Wij willen jou als energieke, inhoudelijk en commercieel getalenteerde kandidaat uitnodigen om je bij ons te melden. Want je zou zomaar kunnen passen bij onze geschiedenis én je hebt de potentie om het karakter van ons bedrijf in de toekomst zo te vormen dat het ook helemaal van jou is. ‘Wij‘ zijn Ton en Ferd, de huidige eigenaren. Ton gaat vanwege zijn leeftijd het bedrijf geleidelijk verlaten en daarom zijn we op zoek naar een nieuwe eigenaar. De manier waarop je in zal stromen en mede-eigenaar wordt, stemmen we met elkaar af. Het moet voor jou én voor ons goed voelen.

Stuur een mail naar ferd@inspirezzo.nl en wij zoeken contact

Inspirezzo – Wie zijn wij en wat doen wij?

Inspirezzo is een klein bedrijf in de Houthavens van Amsterdam dat met grote gedrevenheid verschil probeert te maken in het maatschappelijk veld, met name in het onderwijs. Ferd en Ton zijn de oprichters en hebben het bedrijf 15 jaar geleden opgezet en uitgebouwd tot een klein bedrijf met een vaste kern en een flexibele rand van freelancers.

Mens en organisatie

Mens en organisatie gaat over het werken aan een sterke en energieke relatie tussen de organisatie en de mensen die er werken. We werken in opdrachten aan het verbeteren van de onderlinge samenwerking, we bouwen aan nieuwe perspectieven en leggen daarbij een sterke focus op ‘eigenaarschap’ van de professionals. We hebben veel ervaring met ‘ontwikkeling van onderop’, waarbij de professionals actief meebouwen aan een nieuwe situatie.

Evenementen met impact

Het tweede aandachtsveld komt voort uit ons plezier om theater te maken in combinatie met de observatie dat te veel evenementen saai zijn.  Wij ontwerpen en organiseren tussen de 5 en 15 evenementen per jaar, waarin bezoekers actieve deelnemers zijn. Vorm ondersteunt de inhoud en inspireert.

Wisseling van de wacht

Ton is nu 65 jaar en wil zich geleidelijk terugtrekken uit het bedrijf. We zoeken naar een nieuwe eigenaar, die over een aantal jaren het eigenaarschap van Ton overneemt en met Ferd verder gaat. Ferd heeft de intentie om nog ongeveer 10 jaar actief te blijven in het bedrijf.  We willen in de komende jaren onze maatschappelijk drive blijven volgen en zouden ook willen uitgroeien tot een bedrijf van rond de 10 mensen.

Onze zoektocht is gestart. We hopen in de loop van dit jaar een geschikte kandidaat te vinden, waarmee we het avontuur aangaan.

Werkzaamheden van jou als potentieel nieuwe partner
  • Op termijn (1-3 jaar) zul je mede leiding gaan geven aan ons bedrijf, zorgen voor voldoende werk en een goede inrichting van de bedrijfsvoering. Jouw huidige netwerk is daarbij een groot voordeel. We vertrouwen erop dat je verder bouwt aan de reputatie van een kwalitatief goed bedrijf dat ‘net wat anders is’. Het onderhouden van goede klantcontacten vind je vanzelfsprekend en is een van je sterke punten.
  • Je maakt je het bedrijf eigen en geeft het mede vorm op een manier die bij jou past en die ontstaat uit de interactie met Ton, Ferd en andere collega’s. Uiteraard moet je anticiperen op de situatie dat Ton er uit zal stappen en hij alleen nog aangenomen werk en/of specifieke (deel-)taken verricht.

Uitgaande van de huidige indeling in het bedrijf:

  • Met betrekking tot ‘mens en organisatie’ begeleid je veranderingstrajecten, doe je aan beleidsontwikkeling, maak je toekomstplannen voor organisaties en doe je cultuurtrajecten. Dit alles op management-, team- en medewerkersniveau.
  • Met betrekking tot ‘evenementen’ werk je mee aan het opzetten van bijeenkomsten aan de hand van een groot aantal voorbeelden van eerdere evenementen (aanwezige draaiboeken) aangevuld met nieuwe onderdelen in afstemming met de thematiek en de behoefte van de klant. Afhankelijk van je talenten en voorkeuren, neem je de rol van moderator, organisator of regisseur op je.

In dit kleine bedrijf ben je ondernemer, uitvoerder, ontwikkelaar, strateeg, inspirator, netwerker,  facilitator en leidinggevende. Pfff, dat is nogal wat en we realiseren ons dat je niet in alles even goed kan zijn. Daar kunnen we over meepraten. Hou er rekening mee dat je ongeveer 65% van de tijd in de uitvoering bezig bent (declarabele uren).

Inwerken

We denken aan een inwerkperiode, waarin je meeloopt, leert, ontwikkelt, acquireert en je andere taken eigen maakt. Duur van de inwerkperiode varieert naargelang je ervaring in verschillende taken en gebieden. De salariëring is ook afhankelijk van je ervaring en de lengte van je inwerkperiode. Na de inwerkperiode wordt een route ingezet om partner te worden.

Overgang eigenaarschap en winstdeling

We zijn nu een VOF en zijn eerder een BV geweest. De nieuwe partner deelt mee in de winst en groeit mee in het bedrijf. Er zijn verschillende routes mogelijk. Globaal houden we het even bij de volgende drie. Er zijn diverse varianten mogelijk die in werking treden na een overeengekomen inwerkperiode:

  1. In één keer: Je brengt voldoende geld in en deel vervolgens in de winst.
  2. Je winstdeel groeit geleidelijk, omdat je steeds minder afstaat voor de uitkoop van Ton, totdat hij in het geheel uitgekocht is.
  3. Bestaande kandidaat blijft werken en aandeel wordt verdeeld over drie, gerelateerd aan omzet (bij genoeg extra omzet, en dus extra winst blijft het absolute winstdeel gelijk terwijl het percentage daalt.
Financiële doelen

De jaarlijkse target voor jou werkzaamheden heeft als ondergrens € 110.000,-. Daarnaast zul je werk binnenhalen voor collega’s.  Andere medewerkers hebben targets van € 55.00 tot € 110.000, afhankelijk van ervaring en salariëring.

Ben jij een allround ondernemer in onderwijs/zorg en wil je niet starten vanaf nul en liever in een teamverband opereren met veel ruimte, maar wel met een bestaand netwerk en reputatie?